انتخاب cpu مناسب برای سرور hp

انتخاب cpu مناسب برای سرور hp

برای انتخاب cpu سرور hp باید به نسل سرور و پشتیبانی سرور از سی پی یو مورد نظر دقت کنیم. بعد از این مورد باید مشخص کنید به چه نوع کار و چه حجمی از پردازش را قرار است پردازنده برای شما انجام دهد، تا متناسب با این پردازنده خود را انتخاب کنید. پردازنده ها دارای ویژگی های تعداد هسته، فرکانس کاری در حالت پایه و حالت توربو و مقدار حافظه کش است که باید به این موارد نیز دقت کنید. چون cpu در ارتباط با رم است، باید از پردازنده ای روی سرور استفاده کنیم که از رم موجود روی سرور یا رمی که قرار است بعدا روی سرور قرار دهیم، پشتیبانی کند. برای مثال پردازنده های اینتل زئون E5-2600 ورژن 3 و 4 از رم های ddr4 پشتیبانی می کنند. علاوه بر این باید به فرکانس رم نیز توجه کنید چون هر cpu سرور تا یک فرکانس خاصی از رم ها را پشتیبانی می کند.

آشنایی با شیوه عملکرد واحد پردازش مرکزی(CPU)

واحد پردازش مرکزی یا Central Processing Unit  به اختصار CPU  نامیده می‌شود. این ابزار مسئول پردازش داده‌ها و اجرای برنامه‌های کاربردی می‌باشد که  شامل چندین قسمت است. هر کدام از بخش‌ها وظایف خاصی برعهده دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های CPU واحد کنترل (Control Unit) نام دارد که مسئول هماهنگی فرآیند اجرای دستورات و انتقال داده‌ها بین قسمت‌های مختلف CPU است.  واحد اجرای محاسبات یا به اختصار ALU وظیفه انجام عملیات‌های ریاضی و منطقی بر روی داده‌های ورودی را برعهده دارد.

هر CPU دارای سرعت پردازش مشخصی است که با هرتز (Hz) اندازه گیری می‌شود. سرعت پردازش CPU  به اندازه‌ای مهم می‌باشد که تعیین کننده سرعت کلی کامپیوتر است. سرعت پردازش CPU  به عوامل مختلفی مانند تعداد هسته‌ها ،سرعت ساعت (Clock Speed)  و حافظه‌کش‌ها بستگی دارد.

CPU  به صورت یک تراشه درون مادربورد کامپیوتر قرار دارد و با سایر قطعات کامپیوتر ارتباط دارد. به طور کلی CPU به عنوان مهم‌ترین قسمت کامپیوتر نقش بسیار مهمی در سرعت و کارایی کامپیوتر ایفا می‌کند.

شیوه عملکرد CPU

واحد پردازش مرکزی (CPU) قسمتی از کامپیوتر می‌باشد که وظیفه اجرای دستورات و محاسبات را بر عهده دارد. شیوه عملکرد واحد پردازش مرکزی در چند مرحله دسته‌بندی می‌شود که شامل مراحل زیر است:
بارگذاری دستور

در این مرحله، دستوراتی که برای اجرا در واحد پردازش مرکزی وجود دارند، از حافظه به واحد پردازش مرکزی ارسال می‌شوند.

بازیابی دستور

در این مرحله، واحد پردازش مرکزی دستورات را از حافظه بازیابی کرده و در رجیسترهای داخلی خود ذخیره سازی می‌کند.
دیکود دستور

واحد پردازش مرکزی در این مرحله دستورات را تفسیر کرده و برای اجرا آماده می‌سازد.
اجرای دستور

 در این مرحله،  CPU دستورات را انجام می‌دهد و نتایج را در رجیسترهای داخلی حفظ می‌کند.

قیمت سی پی یو اچ پی

تفاوت cpu سرور با کامپیوتر معمولی

تفاوت cpu سرور با کامپیوتر معمولی در قدرت و مدت زمان کار است. با توجه به اینکه سرورها به صورت مداوم کار می کنند، پس پردازنده های آن ها هم به صورت مدوام کار می کند ولی در کامپیوترهای معمولی این قابلیت وجود ندارد. از دیگر تفاوت ها در میزان تعداد هسته، حافظه کش و ترد پردازنده است. Cpu های سرور ها برای کارهایی که نیاز به قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند استفاده می شوند، در حالی که در کامپیوترهای معمولی چنین قدرتی مورد نیاز نیست و باعث هدر رفتن هزینه می شود. از دیگر تفاوت ها در پردازنده سرور ها قابلیت بهینه سازی مصرف انرژی است، به دلیل کار مداوم سرورها، cpu این دستگاه دارای تکنولوژی مصرف بهینه هستند و باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند.

منبع: https://tshfidar.com/product-category/server-cpu/

 

۰ ۰

اسباب بازی لگو برای پسران

خرید لگو برای پسران

لگوهای پسرانه برای پسران طراحی شده و با توجه به علایق پسران ساخته شده اند. کارشناسان و روانشناسان لگو را برای پسران با در نظر گرفتن نیازهای پسران و تمایل آنها به اسباب بازی ها یا فعالیت های مخصوص پسران طراحی کردند. در واقع، لگو برای پسران به اسباب بازی های لگو مردانه ای اطلاق می شود که پسرها با آنها خوب هستند. کشتی، موتور، ماشین، هواپیما و هلیکوپتر از انواع لگوهای پسرانه هستند. بازی با لگو برای پسران اصول اولیه فناوری را به پسران آموزش می دهد.

اسباب بازی لگو برای پسران

هنگام خرید آنلاین لگو پسرانه، والدین می توانند مدل های مختلفی را انتخاب کنند. والدین می توانند نظر خود را از بین مدل های مختلف لگو پسرانه انتخاب کنند، لگوهای کوچک پسرانه بخرند و یا لگوهای بزرگ پسرانه برای فرزندان خود بخرند. تفاوت بین مدل های بزرگتر و کوچکتر در تعداد قطعات نهفته است. لگو یکی از محبوب ترین بازی های فکری و آموزشی برای کودکان است و می تواند خریدی هوشمندانه برای والدین باشد و این اسباب بازی های لگو می تواند در حفظ علاقه و حافظه کودک شما بسیار مفید و موثر باشد.

لگو پسرانه سهم بزرگی از اسباب بازی های لگو فروخته شده در بازار جهانی را دارد. همچنین جدا از آجر لگو پسرانه ارزان و با کیفیتی که فروشگاه اینترنتی بارلی تای به مشتریان ارائه می دهد، در صورت نیاز به خرید آجر لگو دخترانه، می توانید با مشاهده دسته بندی مناسب در سایت ما، آن را برای دختران خود خریداری کنید. آجرهای لگو برای همه جنسیت ها ساخته شده اند تا هم پسران و هم دختران بتوانند بازی با آنها را تجربه کنند.

با خرید اسباب بازی لگو پسرانه نه تنها فرزندان خود را سرگرم می کنید، بلکه به آنها کمک می کنید تا خلاقیت و قدرت تفکر خود را توسعه دهند. برای خرید اسباب بازی های پسرانه لگو با بهترین کیفیت و تضمین اصالت محصول می توانید به فروشگاه اینترنتی اسباب بازی لگو جو توی مراجعه کنید.

خرید اینترنتی لگو پسرانه

لگو پسرانه یکی از نمونه اسباب بازی های لگو است که به طور خاص متناسب با روحیه پسران طراحی شده است. البته این بدان معنا نیست که دختران نمی توانند از این نوع لگو استفاده کنند، بلکه در بین پسرها محبوبیت بیشتری دارند. اسباب بازی های بچه گانه در مدل ها و اندازه های زیادی در بازار و فروشگاه های اینترنتی موجود است.

با توجه به گسترش اینترنت این فرصت برای خرید اینترنتی لگو برای آقایان فراهم شده است. خرید آنلاین لگو برای آقایان بسیار آسان است و نیازی به خروج از منزل ندارید و تنها با چند کلیک می توانید خرید خود را تکمیل کنید. علاوه بر این، می توانید محصولات مختلف را با هم مقایسه کنید.

قیمت لگو پسرانه

افرادی که قصد خرید لگو برای پسران را دارند یک نگرانی اصلی دارند - قیمت محصولات. خوب است بدانید که هزینه لگو پسرانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل مدل اسباب بازی ها است. بسیاری از لگوهای پسرانه از انیمه های مختلف الهام گرفته شده اند، در حالی که برخی دیگر ساده هستند که بر قیمت این محصولات تأثیر می گذارد. از طرفی یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت لگوهای پسرانه سایز محصولات است.

یکی دیگر از عواملی که در قیمت لگو پسرانه تاثیرگذار است، برند محصول است. به طور کلی لگوهای ساخت برند معروفی مانند لگو با قیمت بالاتری عرضه خواهند شد. از سوی دیگر، مارک های چینی ارزان تر هستند. همچنین عرضه و تقاضای زیاد و نوسانات بازار بر قیمت فروش لگو پسران تاثیرگذار است.

لگو ارزان برای پسران

بسیاری از افراد به دلیل شرایط بد اقتصادی و شرایط بد مالی نمی توانند لگو را از برندهای معروف و معروف خریداری کنند و به همین دلیل به دنبال لگوهای ارزان قیمت پسرانه می گردند. اگر نمی توانید لگو پسران را از برند اصلی خریداری کنید، می توانید برند چینی را که با قیمت کمتری عرضه می شود خریداری کنید. در واقع برندهای چینی کیفیت پایین تری نسبت به برندهایی مانند لگو دارند، بنابراین قیمت کمتری دارند.

با این حال، باید توجه داشته باشید که لگو پسرهای ارزان قیمت، کیفیت پایینی دارند، سریعتر از سایر لگوها خراب می شوند و قطعات لگو پس از مدتی می شکند. البته این توصیف به معنای بی کیفیت بودن تمامی لگوهای چینی نیست چرا که برخی از لگوهای چینی با وجود قیمت پایین از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. فروشگاه ها و سایت های زیادی در سراسر کشور وجود دارند که لگوهای پسرانه را با قیمت پایین عرضه می کنند. به همین دلیل می توانید با مراجعه به لگو پسران ارزان قیمت را پیدا کرده و خریداری کنید.

نحوه انتخاب لگو برای پسران

در خرید لگو پسرانه باید بسیار دقت کنید زیرا لگو برای پسران قیمت های متفاوتی دارد و این اسباب بازی ها انواع و قیمت های متفاوتی دارند. تصمیم گیری در مورد اینکه چند قطعه مدل لگو مناسب برای بچه های ما هستند، می تواند تصمیم دشواری باشد. باید بدانید که هنگام خرید آنلاین لگو باید به اندازه قطعات بازی دقت کنید. قطعات کوچک لگو برای بزرگسالان مناسب است.

- اولین چیزی که در خرید لگو پسرانه باید به آن فکر کنید این است که به شخصیت کودک یا شخصی که اسباب بازی ها را از او می خرید توجه کنید. در خرید لگو پسرانه به آنچه فرزندتان دوست دارد توجه کنید تا بتوانید لگوی مناسب برای او بخرید. فروشگاه اینترنتی جو اسباب بازی دارای انواع لگوهای مردانه اصل می باشد.

- باید به سن پسرتان توجه کنید، پسرتان هر چقدر هم که کوچک باشد، باید لگو را با تکه های بزرگ تهیه کنید.

- قیمت مردان لگو را شما تعیین می کنید. بسته به بودجه ای که برای خرید لگو از کودک خود در نظر می گیرید، می توانید مدل ها و برندهای مختلفی را برای کودک خود خریداری کنید. با مشورت فرزندتان می توانید لگوی مورد علاقه خود را مطابق با ذائقه کودک خود تهیه کنید.

با توجه به محبوبیت زیاد این نوع اسباب بازی ها، سازندگان لگو آن ها را در انواع و رنگ های مختلف تولید می کنند تا برای کودکان در هر سنی جذابیت داشته باشند. در نتیجه جدیدترین طراحی های لگو برای پسران شامل لگو بتمن، ماشین و نینجاگو می شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که به این لگوی هیجان انگیز علاقه زیادی دارید، می توانید با این بازی خرید لگو ارزان برای پسران ساعت ها با فرزندان خود سرگرم شوید.

قبل از خرید لگو برای پسران چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

1- در خرید اسباب بازی های لگو پسرانه باید به سن کودک خود توجه کنید. محدوده سنی آنها روی جعبه لگوهای پسرانه مشخص شده است. با این روش می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

2- والدین باید قبل از خرید اسباب بازی برای پسر بچه به ابزار و مواد مورد استفاده در ساخت لگو توجه ویژه ای داشته باشند. زیرا کیفیت بالای مواد اولیه باعث تولید محصولات درجه یک می شود که باعث بیماری در کودکان نمی شود.

3- قبل از خرید باید به قیمت لگو پسرانه دقت کنید. چون لگو پسرانه نسبت به کیفیتش گران است. پس خرید خود را بر اساس قیمت و کیفیت لگو پسرانه انجام دهید.

4- قبل از خرید مراقب علاقه فرزندانتان باشید یا با فرزندتان مشورت کنید. همانطور که پسرانی هستند که به ماشین های لگو علاقه دارند و می خواهند با استفاده از مواد موجود ماشین مورد علاقه خود را بسازند، از طرف دیگر پسران دیگری نیز هستند که می خواهند شخصیت های فیلم مورد علاقه خود مانند بتمن و مرد عنکبوتی را با لگو بسازند.

۰ ۰